Do zadań Sekcji Rekrutacji i Wsparcia Studentów Zagranicznych należy:
1. Rekrutacja studentów cudzoziemców na studia I i II stopnia, realizowane w języku angielskim i polskim, podejmujących kształcenie:
- na zasadach odpłatności,
- jako stypendyści strony polskiej,
- bez odpłatności i świadczeń stypendialnych,
- jako stypendyści strony wysyłającej,
- jako stypendyści Uczelni,
na podstawie:
- umów międzynarodowych,
- umów zawieranych z podmiotami zagranicznymi przez Uczelnię,
- decyzji Rektora Uczelni
2. Wsparcie rekrutacji w Szkole Doktorskiej
3. Rekrutacja na odpłatne wakacyjne, semestralne i roczne kursy języka polskiego i angielskiego;
4. Opracowywanie danych do sprawozdań w części dotyczącej studentów cudzoziemców ujętych w ust.4 pkt 1;
5. Punkt kontaktowy i współpraca z jednostkami administracji publicznej, placówkami dyplomatycznymi oraz organizacjami pozarządowymi w sprawach dotyczących osób podejmujących i odbywających kształcenie oraz słuchaczy kursów językowych;
6. Udzielanie informacji cudzoziemcom w zakresie pełnego cyklu studiów, stypendiów przyznawanych przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej, opłat, legalizacji pobytu, organizacji studenckich na Uczelni;
7. Kontrola finansowa płatności dokonywanych przez słuchaczy odpłatnych kursów języka polskiego i angielskiego, kandydatów i studentów cudzoziemców wymienionych w ust.4 pkt 1, związanych z rekrutacją i kształceniem na studiach;
8. Współpraca z instytucjami obsługującymi programy stypendialne dla cudzoziemców, w tym realizowanie wypłat świadczeń finansowych stypendystom Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej
9. Współpraca z wydziałami Uczelni w zakresie obsługi administracyjno-finansowej studentów cudzoziemców na studiach I i II stopnia, realizowanych w języku angielskim i polskim, odbywających kształcenie:
- na zasadach odpłatności,
- jako stypendyści strony polskiej,
- bez odpłatności i świadczeń stypendialnych,
- jako stypendyści strony wysyłającej,
- jako stypendyści Uczelni,
na podstawie:
- umów międzynarodowych,
- umów zawieranych z podmiotami zagranicznymi przez Uczelnię,
- decyzji ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego lub odpowiedniego ministra oraz studentów biorących udział w wymianie w ramach międzynarodowych programów mobilnościowych,
- decyzji Rektora Uczelni;
10. Współpraca z Działem Domów Studenckich w zakresie przyznawania miejsc studentom rozpoczynającym kształcenie na I i II stopniu oraz słuchaczom odpłatnych kursów języka polskiego i angielskiego;
11. Organizacja warsztatów mających na celu zwiększenie kwalifikacji z zakresu kompetencji międzykulturowych oraz obsługi studentów cudzoziemców wśród pracowników Uczelni;
12. Organizacja warsztatów dla cudzoziemców, dotyczących różnic międzykulturowych i problemów adaptacyjnych;
13. Realizacja, we współpracy z Działem Informacji i Promocji, działań o zasięgu międzynarodowym, promujących studia na Uczelni;
14. Redakcja oraz aktualizacja strony internetowej poświęconej rekrutacji studentów cudzoziemców ujętych w ust.4 pkt 1;
15. Prowadzenie profili w mediach społecznościowych, dedykowanych międzynarodowej aktywności studenckiej i programach wymiany edukacyjnej, we współpracy z Działem Informacji i Promocji.