Dział Współpracy Międzynarodowej

Regulamin kwalifikacji 2022/2023

REGULAMIN KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW NA WYJAZDY STA W CELU PROWADZENIA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

W ramach Akcji KA 107-HED Mobilność studentów i pracowników instytucji szkolnictwa wyższego wspierane przez fundusze polityki zewnętrznej możliwe są wyjazdy pracowników PWr do instytucji zlokalizowanych w państwach trzecich stowarzyszonych i niestowarzyszonych z Programem.

Kwalifikacja pracowników na wyjazdy w roku akademickim 2022/23 jest prowadzona dwuetapowo:

  • do 31 stycznia 2023 r. - I etap rekrutacji - wypełnienie formularza online (osoby zakwalifikowane w I etapie rekrutacji podejmują działania wymagane w wymogach II etapu rekrutacji),
  • do 17 lutego 2023 r. - II etap rekrutacji - dostarczenie wymaganych dokumentów przez osoby zakwalifikowane do II etapu rekrutacji.

lub do wyczerpania funduszy przeznaczonych na organizację wyjazdów w przypadku niewykorzystania środków.

ZASADY KWALIFIKACJI

  1. Celem wyjazdu pracownika jest podnoszenie jego kwalifikacji zawodowych poprzez prowadzenie zajęć dydaktycznych dla studentów uczelni partnerskiej.
  2. Pracownik ubiegający się o wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w programie Erasmus+ musi być pracownikiem dydaktycznym Politechniki Wrocławskiej. W przypadku niewykorzystania wszystkich dostępnych grantów dopuszcza się możliwość zamiany wyjazdów dydaktycznych na szkoleniowe i udziału w kolejnej turze rekrutacji również pracowników administracyjnych.
  3. Wymiana pracowników w ramach tej akcji Programu może być realizowana wyłącznie z uczelniami, z którymi zostały podpisane umowy międzyinstytucjonalne. Poniżej wykaz uczelni
Bangladesz United International University

Bangladesh University of Technology

Bhutan Jigme Namgyel Engineering College, Royal University Bhutan
Bośnia i Hercegowina

Visokoskolska Ustanova Internacionalni Burc  Univerzitet - International Burch University

Dzemal Bijedic University of Mostar
University of Bihac
Gruzja Georgian Technical University
Izrael

HIT - Holon Institute of Technology

ORT Braude College

Weizmann Institute of Science

Kazachstan

Al-Farabi Kazakh National University

D. Seribayev East Kazakhstan State Technical University
S. Toraighyrov Pavlodar State University of the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan
Liban Modern University for Business and Science
Malezja Universiti Tecnologi Malaysia
Nepal Kathmandu University
Tunezja Sfax University
Ukraina Kharkiv National University of Radioelectronics (KTURE)
Lviv Politechnic National University
Dnipro University of Technology
National Technical University of Ukraine Igor Sikorsky“Kyiv Polytechnic Institute” NTUU “KPI”
Odessa I.I. Mechnickov National University 
Sumy State University

Poltavskij Nationalnij Technichnij Universitet Imienia Juria Kondratuka

1. PIERWSZY ETAP REKRUTACJI

Pierwszy etap kwalifikacji polega na zgłoszeniu kandydata poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego online, w którym należy wskazać uczelnie wg preferencji, uzasadnienie/motywację dokonanego wyboru oraz informację dotyczącą udziału w Programie Erasmus+ (KA 131 - UE i KA 107 - poza UE).

Posiedzenie Komisji rekrutacyjnej.

Wyniki pierwszego etapu kwalifikacji będą przekazane wydziałowym koordynatorom programu Erasmus+ do dnia 3 lutego 2023 r.

2. DRUGI ETAP REKRUTACJI

Podstawę kwalifikacji w drugim etapie stanowi:

  • Staff Mobility for Teaching – Mobility Agreement (załącznik 2) podpisany przez wszystkie strony umowy, tj.
    • pracownika wyjeżdżającego na wizytę dydaktyczną (w miejscu „Teacher”),
    • odpowiedniego Koordynatora Wydziałowego (w miejscu „Sending Institution”) oraz
    • uczelnię przyjmującą, tj. osobę odpowiedzialną za przyjęcie wizyty w uczelni partnerskiej (w miejscu „Receiving Institution”);
  • Wniosek o grant w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w uczelni partnerskiej 2022/2023 (załącznik nr 1), zaakceptowany przez:
    • Koordynatora Wydziałowego,
    • kierownika jednostki organizacyjnej/bezpośredniego przełożonego pracownika ubiegającego się o wyjazd oraz
    • Uczelnianego Koordynatora Programu Erasmus+;
    • list motywacyjny.

Pracownik uzgadnia z uczelnią partnerską program zajęć w uczelni partnerskiej – Staff Mobility for Teaching  – Mobility Agreement (załącznik nr 2).

Dokument ten zawiera:

  • opis celu wizyty (dydaktyczny),
  • treść planowanych zajęć dydaktycznych, dodatkowe korzyści z wyjazdu, daty pobytu na uczelni partnerskiej, liczbę godzin dydaktycznych, poziom i liczbę studentów, którzy wezmą udział w zajęciach oraz dane kontaktowe stron podpisujących umowę. Podczas pobytu w uczelni partnerskiej pracownik akademicki jest zobowiązany przeprowadzić co najmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych.

PRACOWNIK ZAKWALIFIKOWANY DO WYJAZDU

  1. Wysokość dofinansowania

W ramach Akcji KA 107-HED Mobilność studentów i pracowników instytucji szkolnictwa wyższego wspierane przez fundusze polityki zewnętrznej z funduszy Unii Europejskiej pracownikowi jest wypłacane wsparcie finansowe na 5 dni roboczych pobytu w uczelni partnerskiej, 2 dni podróży w wysokości 180 euro/dzień oraz dofinansowanie kosztów podróży, obliczone według kalkulatora odległości dostępnego na stronie Komisji Europejskiej.

  1. Niezbędnym warunkiem ubiegania się o przyznanie dofinansowania jest złożenie u wydziałowego koordynatora oryginałów dokumentów kwalifikacyjnych wraz z obowiązkowymi podpisami w wymaganym terminie, tj. do dnia 17 lutego 2023 r. Dopuszczalne jest złożenie Staff Mobility for Teaching Mobility Agreement w formie faksu lub skanu, opatrzonego wszystkimi niezbędnymi podpisami.
  2. Dodatkową punktację w trakcie procesu kwalifikacyjnego uzyskują osoby, które do tej pory nie brały udziału w programie Erasmus+.
  3. Decyzję o przyznaniu i wysokości dofinansowania podejmuje Uczelniany Koordynator Programu Erasmus+, z uwzględnieniem środków finansowych przyznanych uczelni, określonych w umowie pomiędzy Politechniką Wrocławską a Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE).
  4. W przypadku zgłoszenia przez koordynatorów wydziałowych większej liczby pracowników zainteresowanych wyjazdem do jednej uczelni partnerskiej, ostateczną decyzję w sprawie nominacji podejmuje komisja złożona z Uczelnianego Koordynatora Programu Erasmus+, Prorektora ds. Współpracy oraz kierownika Działu Współpracy Międzynarodowej, na podstawie złożonych dokumentów.
  5. Pobyt pracownika w uczelni partnerskiej musi zostać zrealizowany do końca lipca 2023 r. Okres pobytu pracownika na uczelni partnerskiej, na który przyznawane jest dofinansowanie, wynosi 5 dni. Czas podróży jest doliczany do okresu pobytu i łącznie okres finansowania mobilności wynosi 7 dni.
  6. Każdy pracownik zakwalifikowany na wyjazd w programie Erasmus+ jest zobowiązany do zgłoszenia wyjazdu zgodnie z Pismem Okólnym 19/2019 w Sekcji Wyjazdów i Obsługi Gości Zagranicznych w Dziale Współpracy Międzynarodowej (Zagraniczne wyjazdy służbowe).
  7. Z każdym pracownikiem zakwalifikowanym na wyjazd w programie Erasmus+ zostanie zawarta pisemna umowa finansowa. Umowę należy podpisać bezwzględnie przed wyjazdem. Niedotrzymanie tego warunku skutkować będzie niewypłaceniem grantu.
  8. Przekazanie dofinansowania pracownikowi może nastąpić tylko pod warunkiem zaakceptowania przez niego wszystkich warunków umowy, o której mowa w pkt. 8.
  9. Dofinansowanie zostanie przekazane pracownikowi nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy finansowej przez obie strony, jednak nie wcześniej niż 30 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem mobilności. Stypendium zostanie wypłacone w formie gotówki lub przelewu na rachunek bankowy pracownika (tylko w przypadku posiadania rachunku w EUR):
  10. Warunkiem rozliczenia wyjazdu jest przedstawienie w terminie określonym w umowie oryginału otrzymanego z uczelni przyjmującej pisemnego zaświadczenia o pobycie w tej uczelni w terminie określonym w umowie. Zaświadczenie powinno być sporządzone na papierze firmowym uczelni przyjmującej i opatrzone podpisem osoby odpowiedzialnej za realizację programu ze strony uczelni partnerskiej. Zaświadczenie to musi również zawierać informację o liczbie godzin przeprowadzonych zajęć dydaktycznych.
  11. Po powrocie z uczelni partnerskiej pracownik wypełnia ankietę/raporty online:
  • dla Komisji Europejskiej w systemie Mobility Tool. Dane niezbędne do zalogowania do wypełnienia ankiety są przesyłane na służbowy adres e-mail pracownika bezpośrednio ze strony Komisji Europejskiej;
  • dla Działu Współpracy Międzynarodowej dostępnej w wersji elektronicznej pod linkiem przesyłanym na służbowy adres e-mail pracownika bezpośrednio po zakończeniu mobilności.

Niewypełnienie ww. ankiet skutkować będzie obniżeniem punktacji w przypadku przyszłych naborów na programy mobilnościowe.

  1. Pracownik powinien być ubezpieczony (koszty leczenia i następstwa nieszczęśliwych wypadków) na czas podróży i pobytu w uczelni partnerskiej, zgodnie z procedurą opisaną w Piśmie Okólnym.
  2. Każdy pracownik zakwalifikowany na wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w uczelni partnerskiej w ramach udziału w programie Erasmus+ jest zobowiązany do posiadania wymaganej w kraju partnerskim wizy. Pracownik jest obowiązany wystąpić o stosowną wizę z odpowiednim wyprzedzeniem. Koszt uzyskania wizy może zostać pokryty z dofinansowania otrzymanego w ramach programu.
Politechnika Wrocławska © 2024