REGULAMIN KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW NA WYJAZDY STA W CELU PROWADZENIA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
W ramach Akcji KA 107-HED Mobilność studentów i pracowników instytucji szkolnictwa wyższego wspierane przez fundusze polityki zewnętrznej możliwe są wyjazdy pracowników PWr do instytucji zlokalizowanych w państwach trzecich stowarzyszonych i niestowarzyszonych z Programem.
Kwalifikacja pracowników na wyjazdy w roku akademickim 2022/23 jest prowadzona dwuetapowo:
- do 31 stycznia 2023 r. - I etap rekrutacji - wypełnienie formularza online (osoby zakwalifikowane w I etapie rekrutacji podejmują działania wymagane w wymogach II etapu rekrutacji),
- do 17 lutego 2023 r. - II etap rekrutacji - dostarczenie wymaganych dokumentów przez osoby zakwalifikowane do II etapu rekrutacji.
lub do wyczerpania funduszy przeznaczonych na organizację wyjazdów w przypadku niewykorzystania środków.
ZASADY KWALIFIKACJI
- Celem wyjazdu pracownika jest podnoszenie jego kwalifikacji zawodowych poprzez prowadzenie zajęć dydaktycznych dla studentów uczelni partnerskiej.
- Pracownik ubiegający się o wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w programie Erasmus+ musi być pracownikiem dydaktycznym Politechniki Wrocławskiej. W przypadku niewykorzystania wszystkich dostępnych grantów dopuszcza się możliwość zamiany wyjazdów dydaktycznych na szkoleniowe i udziału w kolejnej turze rekrutacji również pracowników administracyjnych.
- Wymiana pracowników w ramach tej akcji Programu może być realizowana wyłącznie z uczelniami, z którymi zostały podpisane umowy międzyinstytucjonalne. Poniżej wykaz uczelni
Bangladesz | United International University |
Bangladesh University of Technology |
|
Bhutan | Jigme Namgyel Engineering College, Royal University Bhutan |
Bośnia i Hercegowina |
Visokoskolska Ustanova Internacionalni Burc Univerzitet - International Burch University |
Dzemal Bijedic University of Mostar | |
University of Bihac | |
Gruzja | Georgian Technical University |
Izrael |
HIT - Holon Institute of Technology |
ORT Braude College | |
Weizmann Institute of Science |
|
Kazachstan |
Al-Farabi Kazakh National University |
D. Seribayev East Kazakhstan State Technical University | |
S. Toraighyrov Pavlodar State University of the Ministry of Education and Science of the Republic of Kazakhstan | |
Liban | Modern University for Business and Science |
Malezja | Universiti Tecnologi Malaysia |
Nepal | Kathmandu University |
Tunezja | Sfax University |
Ukraina | Kharkiv National University of Radioelectronics (KTURE) |
Lviv Politechnic National University | |
Dnipro University of Technology | |
National Technical University of Ukraine Igor Sikorsky“Kyiv Polytechnic Institute” NTUU “KPI” | |
Odessa I.I. Mechnickov National University | |
Sumy State University | |
Poltavskij Nationalnij Technichnij Universitet Imienia Juria Kondratuka |
1. PIERWSZY ETAP REKRUTACJI
Pierwszy etap kwalifikacji polega na zgłoszeniu kandydata poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego online, w którym należy wskazać uczelnie wg preferencji, uzasadnienie/motywację dokonanego wyboru oraz informację dotyczącą udziału w Programie Erasmus+ (KA 131 - UE i KA 107 - poza UE).
Posiedzenie Komisji rekrutacyjnej.
Wyniki pierwszego etapu kwalifikacji będą przekazane wydziałowym koordynatorom programu Erasmus+ do dnia 3 lutego 2023 r.
2. DRUGI ETAP REKRUTACJI
Podstawę kwalifikacji w drugim etapie stanowi:
- Staff Mobility for Teaching – Mobility Agreement (załącznik 2) podpisany przez wszystkie strony umowy, tj.
- pracownika wyjeżdżającego na wizytę dydaktyczną (w miejscu „Teacher”),
- odpowiedniego Koordynatora Wydziałowego (w miejscu „Sending Institution”) oraz
- uczelnię przyjmującą, tj. osobę odpowiedzialną za przyjęcie wizyty w uczelni partnerskiej (w miejscu „Receiving Institution”);
- Wniosek o grant w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w uczelni partnerskiej 2022/2023 (załącznik nr 1), zaakceptowany przez:
- Koordynatora Wydziałowego,
- kierownika jednostki organizacyjnej/bezpośredniego przełożonego pracownika ubiegającego się o wyjazd oraz
- Uczelnianego Koordynatora Programu Erasmus+;
- list motywacyjny.
Pracownik uzgadnia z uczelnią partnerską program zajęć w uczelni partnerskiej – Staff Mobility for Teaching – Mobility Agreement (załącznik nr 2).
Dokument ten zawiera:
- opis celu wizyty (dydaktyczny),
- treść planowanych zajęć dydaktycznych, dodatkowe korzyści z wyjazdu, daty pobytu na uczelni partnerskiej, liczbę godzin dydaktycznych, poziom i liczbę studentów, którzy wezmą udział w zajęciach oraz dane kontaktowe stron podpisujących umowę. Podczas pobytu w uczelni partnerskiej pracownik akademicki jest zobowiązany przeprowadzić co najmniej 8 godzin zajęć dydaktycznych.
PRACOWNIK ZAKWALIFIKOWANY DO WYJAZDU
- Wysokość dofinansowania
W ramach Akcji KA 107-HED Mobilność studentów i pracowników instytucji szkolnictwa wyższego wspierane przez fundusze polityki zewnętrznej z funduszy Unii Europejskiej pracownikowi jest wypłacane wsparcie finansowe na 5 dni roboczych pobytu w uczelni partnerskiej, 2 dni podróży w wysokości 180 euro/dzień oraz dofinansowanie kosztów podróży, obliczone według kalkulatora odległości dostępnego na stronie Komisji Europejskiej.
- Niezbędnym warunkiem ubiegania się o przyznanie dofinansowania jest złożenie u wydziałowego koordynatora oryginałów dokumentów kwalifikacyjnych wraz z obowiązkowymi podpisami w wymaganym terminie, tj. do dnia 17 lutego 2023 r. Dopuszczalne jest złożenie Staff Mobility for Teaching Mobility Agreement w formie faksu lub skanu, opatrzonego wszystkimi niezbędnymi podpisami.
- Dodatkową punktację w trakcie procesu kwalifikacyjnego uzyskują osoby, które do tej pory nie brały udziału w programie Erasmus+.
- Decyzję o przyznaniu i wysokości dofinansowania podejmuje Uczelniany Koordynator Programu Erasmus+, z uwzględnieniem środków finansowych przyznanych uczelni, określonych w umowie pomiędzy Politechniką Wrocławską a Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE).
- W przypadku zgłoszenia przez koordynatorów wydziałowych większej liczby pracowników zainteresowanych wyjazdem do jednej uczelni partnerskiej, ostateczną decyzję w sprawie nominacji podejmuje komisja złożona z Uczelnianego Koordynatora Programu Erasmus+, Prorektora ds. Współpracy oraz kierownika Działu Współpracy Międzynarodowej, na podstawie złożonych dokumentów.
- Pobyt pracownika w uczelni partnerskiej musi zostać zrealizowany do końca lipca 2023 r. Okres pobytu pracownika na uczelni partnerskiej, na który przyznawane jest dofinansowanie, wynosi 5 dni. Czas podróży jest doliczany do okresu pobytu i łącznie okres finansowania mobilności wynosi 7 dni.
- Każdy pracownik zakwalifikowany na wyjazd w programie Erasmus+ jest zobowiązany do zgłoszenia wyjazdu zgodnie z Pismem Okólnym 19/2019 w Sekcji Wyjazdów i Obsługi Gości Zagranicznych w Dziale Współpracy Międzynarodowej (Zagraniczne wyjazdy służbowe).
- Z każdym pracownikiem zakwalifikowanym na wyjazd w programie Erasmus+ zostanie zawarta pisemna umowa finansowa. Umowę należy podpisać bezwzględnie przed wyjazdem. Niedotrzymanie tego warunku skutkować będzie niewypłaceniem grantu.
- Przekazanie dofinansowania pracownikowi może nastąpić tylko pod warunkiem zaakceptowania przez niego wszystkich warunków umowy, o której mowa w pkt. 8.
- Dofinansowanie zostanie przekazane pracownikowi nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy finansowej przez obie strony, jednak nie wcześniej niż 30 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem mobilności. Stypendium zostanie wypłacone w formie gotówki lub przelewu na rachunek bankowy pracownika (tylko w przypadku posiadania rachunku w EUR):
- Warunkiem rozliczenia wyjazdu jest przedstawienie w terminie określonym w umowie oryginału otrzymanego z uczelni przyjmującej pisemnego zaświadczenia o pobycie w tej uczelni w terminie określonym w umowie. Zaświadczenie powinno być sporządzone na papierze firmowym uczelni przyjmującej i opatrzone podpisem osoby odpowiedzialnej za realizację programu ze strony uczelni partnerskiej. Zaświadczenie to musi również zawierać informację o liczbie godzin przeprowadzonych zajęć dydaktycznych.
- Po powrocie z uczelni partnerskiej pracownik wypełnia ankietę/raporty online:
- dla Komisji Europejskiej w systemie Mobility Tool. Dane niezbędne do zalogowania do wypełnienia ankiety są przesyłane na służbowy adres e-mail pracownika bezpośrednio ze strony Komisji Europejskiej;
- dla Działu Współpracy Międzynarodowej dostępnej w wersji elektronicznej pod linkiem przesyłanym na służbowy adres e-mail pracownika bezpośrednio po zakończeniu mobilności.
Niewypełnienie ww. ankiet skutkować będzie obniżeniem punktacji w przypadku przyszłych naborów na programy mobilnościowe.
- Pracownik powinien być ubezpieczony (koszty leczenia i następstwa nieszczęśliwych wypadków) na czas podróży i pobytu w uczelni partnerskiej, zgodnie z procedurą opisaną w Piśmie Okólnym.
- Każdy pracownik zakwalifikowany na wyjazd w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych w uczelni partnerskiej w ramach udziału w programie Erasmus+ jest zobowiązany do posiadania wymaganej w kraju partnerskim wizy. Pracownik jest obowiązany wystąpić o stosowną wizę z odpowiednim wyprzedzeniem. Koszt uzyskania wizy może zostać pokryty z dofinansowania otrzymanego w ramach programu.